REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DLA KLIENTÓW O’WINO KAROLINA GUERIT
Drogi Kliencie,
dziękujemy za zainteresowanie naszą ofertą i zapraszamy do zapoznania się z regulaminem świadczenia usług.
Formuła niniejszego regulaminu świadczenia usług (dalej jako: „Regulamin”) zakłada ustalenie ramowych zasad i warunków, na jakich nastąpi składanie zamówień na nasze usługi, a także zawarcie oraz realizacja umów o świadczenie usług zawieranych między nami a Państwem. Celem Regulaminu jest również spełnienie obowiązków informacyjnych wobec konsumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Niniejszy Regulamin, w razie podjęcia decyzji o współpracy, regulują w szczególności zasady, na jakich nastąpi złożenie i przyjęcie zamówienia oraz wykonanie i rozliczenie umowy, w tym kwestie naszej odpowiedzialności. Warunki te znajdą zastosowanie w razie braku innych ustaleń między nami.
Zapraszamy do zapoznania się z Regulaminem oraz skorzystania z naszych usług.
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Usługi oferowane są przez Karolinę Guerit prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą O’WINO KAROLINA GUERIT wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadającą: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Kwiatów Polnych 32B, 55-003 Krzyków, NIP 6472538000, REGON 524013971 (dalej: „Usługodawca”).
- Dane kontaktowe Usługodawcy:
- adres do doręczeń: ul. Kwiatów Polnych 32B, 55-003 Krzyków;
- adres poczty elektronicznej: owino.bordeaux@gmail.com;
- numer telefonu: +48 690 246 640 (koszt połączenia standardowy).
- Przy wykonaniu umowy Usługodawca może posługiwać się wybranymi przez siebie samodzielnie osobami i podmiotami trzecimi, które występują w charakterze jego pomocników lub podwykonawców. Ilekroć w Regulaminie mowa jest o Usługodawcy, rozumie się przez to również osoby i podmioty, o których mowa w zdaniu poprzednim.
- Z usług świadczonych przez Usługodawcę może skorzystać każda (1) pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, (2) osoba prawna lub (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną (dalej: „Klient”).
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie internetowej Usługodawcy: https://owinobordeaux.pl/polityka-prywatnosci/. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Usługodawcy).
2. PRZEDMIOT UMOWY
- Standardowo przedmiotem umowy zawieranej między nami a Państwem jest wykonanie usług z zakresu degustacji oraz wiedzy o winie. Podstawowe informacje o świadczonych przez nas usługach znaleźć możecie Państwo na naszej stronie internetowej pod adresem: https://owinobordeaux.pl. Informacje o usługach podane na stronie internetowej, w tym cenniki, katalogi i opisy usług, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego. Celem otrzymania oferty prosimy o bezpośredni kontakt.
- Staramy się maksymalnie dopasować do Państwa potrzeb i oczekiwań, dlatego szczegóły dotyczące wykonania usługi zawsze ustalamy indywidualnie z Państwem. Dokładny przedmiot umowy wynika w szczególności z naszej oferty oraz ewentualnie dodatkowych ustaleń między nami a Państwem poprzedzających wykonanie usługi (np. w trakcie uzgodnień mailowych, zawsze przed wyrażeniem przez Państwa woli zawarcia umowy). W pozostałym, nieuregulowanym odmiennie zakresie zastosowanie ma niniejszy Regulamin świadczenia usług.
3. ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA, ZAWARCIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG
- Cenimy sobie przejrzystość, dlatego standardowo nawiązanie współpracy między Państwem a nami ma przebieg według następującego schematu:
- Składają Państwo zamówienie dotyczące usług, z których chcą Państwo skorzystać, np. drogą mailową lub za pomocą formularza zamówienia na naszej stronie internetowej (https://www.owinobordeaux.pl) po dodaniu do „koszyka” jednej z dostępnych usług.
- Na podstawie otrzymanego zamówienia przygotowujemy dla Państwa ofertę i przedstawiamy ją Państwu do akceptacji. W razie niejasności co do przedmiotu Państwa zamówienia, możemy zadać Państwu wcześniej dodatkowe pytania albo poprosić o wypełnienie ankiety w celu lepszego poznania Państwa potrzeb i opracowania dopasowanej oferty.
- W przypadku akceptacji oferty przez Państwa umowa o świadczenie usługi zostaje zawarta.
- W przypadku dodatkowych negocjacji (uzgodnień) umowa zostaje zawarta, gdy dojdziemy do porozumienia co do kwestii będących przedmiotem negocjacji (uzgodnień).
- Cena lub wynagrodzenie za usługi wskazane w naszej ofercie lub podczas naszych uzgodnień (w przypadku ich prowadzenia) podane są w złotych polskich i zawierają podatki. O łącznej cenie lub wynagrodzeniu za usługi wraz z podatkami, a gdy charakter usługi nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie ich wysokości – sposobie, w jaki będą one obliczane, a także o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, są Państwo informowani w naszej ofercie lub w trakcie uzgodnień – zawsze przed zawarciem umowy (to jest przed wyrażeniem przez Państwa woli związania się umową).
- Nawiązanie współpracy, w tym złożenie przez Państwa zamówienia, zawarcie umowy oraz ewentualne jej zmiany, może nastąpić zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności drogą poczty elektronicznej (mailowo) lub telefonicznie. Nasze dane kontaktowe znajdą Państwo w stopce oraz na wstępie Regulaminu.
- Akceptując naszą ofertę i składając zamówienie na usługi, powinni Państwo dodatkowo przekazać nam następujące dane umożliwiające realizację zawieranej umowy: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/lokalu, kod pocztowy, miejscowość), adres poczty elektronicznej, w przypadku Klienta niebędącego konsumentem – nazwa firmy oraz numer NIP, a także dane dotyczące przedmiotu umowy, w szczególności termin i miejsce wykonania interesujących Państwa usług. W przypadku niejasności bądź braku niektórych informacji poprosimy Państwa o ich doprecyzowanie lub uzupełnienie.
- Niezależnie od sposobu nawiązania współpracy umowa jest zawierana zawsze zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami, w szczególności Kodeksem cywilnym oraz ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta – w przypadku trybu ofertowego na skutek przyjęcia przez drugą stronę oferty, a jeżeli prowadzimy negocjacje (uzgodnienia) w celu zawarcia umowy, to gdy dojdziemy do porozumienia co do wszystkich jej postanowień, które były przedmiotem negocjacji (uzgodnień).
- O ile z przedstawionej oferty usługi nie wynika inaczej, oferta jest dla nas wiążąca przez 5 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. W razie bezskutecznego upływu tego terminu ofertę uznaje się za nieaktualną. Klient może zawrzeć umowę z Usługodawcą po otrzymaniu nowej oferty lub podtrzymaniu oferty poprzednio złożonej.
- Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Państwu treści zawieranej umowy o świadczenie usług następuje poprzez doręczenie niniejszego Regulaminu przed zawarciem umowy. Dodatkowo, w zależności od sposobu nawiązania współpracy utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Państwu treści zawieranej umowy może nastąpić także w inny sposób (np. poprzez utrwalenie naszych ustaleń w korespondencji mailowej lub na piśmie).
4. SPOSÓB I TERMIN PŁATNOŚCI
- Sposób i termin płatności są każdorazowo ustalane z Państwem przed zawarciem umowy o świadczenie usług. Poniżej przedstawiamy standardowe sposoby i terminy płatności, które są dostępne w razie braku innych uzgodnień między nami.
- Płatności za usługi mogą dokonać Państwo przelewem na rachunek bankowy Usługodawcy wskazany po zawarciu umowy.
- Klient obowiązany jest do uiszczenia płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy, a w każdym razie nie później niż 3 dni kalendarzowe przed umówionym terminem usługi.
- Za dzień dokonania zapłaty uznaje się dzień, w którym Usługodawca zaksięgował płatność Klienta albo otrzymał potwierdzenie zapłaty, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpiło wcześniej.
5. SPOSÓB, TERMIN I MIEJSCE WYKONANIA USŁUG
- Na podstawie umowy o świadczenie usług:
- Usługodawca zapewnia gotowość do wykonania usług na rzecz Klienta zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, w szczególności w ustalonym wcześniej miejscu i terminie.
- Klient zobowiązuje się do współdziałania z Usługodawcą w celu umożliwienia wykonania usług w miejscu i terminie przewidzianym w umowie.
- Szczegóły dotyczące sposobu, miejsca i terminu wykonania usług są każdorazowo ustalane przed zawarciem umowy, a także mogą podlegać późniejszym, indywidualnym ustaleniom z Klientem przed rozpoczęciem świadczenia usług.
- Usługodawca zapewnia, że posiada odpowiednią wiedzę, umiejętności i kwalifikacje do należytego świadczenia usług zgodnie z zawartą umową.
- Klient przed rozpoczęciem świadczenia usługi może zostać poproszony o dostarczenie dodatkowych informacji, w tym poprzez uzupełnienie ankiety przedstawionej przez Usługodawcę, której celem jest jak najlepsze dopasowanie sposobu wykonania usługi do oczekiwań i preferencji Klienta. W przypadku braku istotnych informacji niezbędnych do wykonania usługi Usługodawca może wstrzymać się z przeprowadzeniem usługi do czasu uzyskania tych informacji od Klienta. W związku z tym Klient powinien zadbać o niezwłoczne dostarczenie Usługodawcy informacji w zakresie potrzebnym do wykonania usług przez Usługodawcę, a także komunikować Usługodawcy z wyprzedzeniem wszelkie dodatkowe oczekiwania i preferencje, które mogą być istotne dla wykonania usługi, tak aby umożliwić Usługodawcy ustosunkowanie się do nich i odpowiednie przygotowanie się do usługi. W przypadku braku niektórych informacji bądź ich niejasności, Klient może zostać poproszony o ich uzupełnienie lub doprecyzowanie. Klient powinien podawać informacje wyłącznie prawdziwe, niewprowadzające w błąd oraz nie zatajać przed Usługodawcą żadnych informacji istotnych dla należytego świadczenia usługi.
- Standardowo usługi wykonywane są przez Usługodawcę w miejscu uzgodnionym z Klientem oraz dla oznaczonego kręgu odbiorców w liczbie nieprzekraczającej wcześniejszych ustaleń z Klientem. Klient obowiązany jest zapewnić, że wszystkie osoby biorące udział w degustacji wina lub innych napojów alkoholowych są osobami pełnoletnimi.
- W razie otrzymania od Usługodawcy jakichkolwiek szczególnych wymogów lub warunków, jakie powinno spełniać miejsce wykonania usługi, Klient odpowiada za przygotowanie miejsca wykonania usługi stosownie do informacji przekazanych przez Usługodawcę.
- Usługodawca odpowiada za zapewnienie niezbędnych produktów, materiałów czy też narzędzi wymaganych dla należytej realizacji usługi, z wyłączeniem przypadków, gdy Klient został wyraźnie poinformowany o potrzebie ich zapewnienia we własnym zakresie.
- Nie jest dopuszczalne utrwalanie przebiegu usługi przez Klienta w żadnej formie (w szczególności poprzez nagrania audio / wideo) bez uprzedniej pisemnej zgody Usługodawcy, a także dalsze publikowanie, rozpowszechnianie czy wprowadzanie do obrotu tych utrwaleń (np. poprzez najem, użyczenie lub sprzedaż) w jakiejkolwiek formie oraz jakimikolwiek kanałami komunikacji.
6. WARUNKI REZYGNACJI I ODWOŁANIA USŁUGI, ROZWIĄZANIE UMOWY
- W przypadku braku możliwości wykonania usługi w ustalonym terminie z przyczyn leżących po stronie Usługodawcy (np. spowodowanych wypadkami losowymi, działaniem zdarzeń o charakterze siły wyższej itd.), Usługodawca zobowiązuje się do zapewnienia wykonania usługi w innym ustalonym z Klientem terminie, po ustaniu wszystkich przeszkód będących podstawą przesunięcia terminu jej wykonania. O wszelkich przewidywanych zmianach w tym zakresie Usługodawca zobowiązuje się informować niezwłocznie Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie.
- Usługodawca, bez uszczerbku dla innych postanowień niniejszego Regulaminu oraz środków przewidzianych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, może wstrzymać wykonanie usługi, a w ostateczności także wypowiedzieć umowę o świadczenie usług w razie zaistnienia ważnych powodów, to jest rażącego lub uporczywego naruszania przez Klienta lub inne osoby korzystające z usługi postanowień umowy, w tym niniejszego Regulaminu, w szczególności poprzez:
- zaleganie z jakimikolwiek wymagalnymi należnościami na rzecz Usługodawcy;
- braku współdziałania z Usługodawcą w celu należytego wykonania usługi, w szczególności poprzez przekazywanie niekompletnych, błędnych, niezgodnych z niniejszym Regulaminem informacji niezbędnych do wykonania usługi;
- braku zapewnienia stosownych warunków w miejscu wykonania usługi zgodnie z informacjami przekazanymi przez Usługodawcę;
- powtarzającego się nieodpowiedniego zachowania wobec Usługodawcy, w szczególności zakłócanie przebiegu spotkania lub w inny sposób utrudnianie Usługodawcy świadczenia usługi.
- Klient może zrezygnować z usługi bez podania przyczyny i ponoszenia kosztów usługi najpóźniej na 72 godzin przed umówionym terminem usługi. W tym celu Klient powinien poinformować jednoznacznie Usługodawcę o swojej rezygnacji (wypowiedzeniu umowy) we wskazanym wyżej terminie, np. przesyłając oświadczenie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Usługodawcy. Wypowiedzenie umowy uznaje się za złożone z chwilą, w której dotarło do Usługodawcy w taki sposób, że miał możliwość zapoznania się z jego treścią.
- Chęć rezygnacji z usługi w późniejszym terminie niż określony w pkt. 6.3 Regulaminu może być rozpatrywana indywidualnie, przy uwzględnieniu przyczyn i podstaw wypowiedzenia. W braku odmiennych ustaleń zastosowanie mają reguły powszechnie obowiązującego prawa, zgodnie z którymi:
- Klient ma obowiązek zwrócić Usługodawcy wydatki, które ten poczynił w celu należytego wykonania umowy; obowiązany jest także zapłacić Usługodawcy część ceny lub wynagrodzenia odpowiadającą dotychczas wykonanym czynnościom.
- Jeżeli wypowiedzenie umowy następuje bez ważnego powodu, Klient obowiązany jest dodatkowo do naprawienia szkody poniesionej przez Usługodawcę.
- W przypadku gdy cena lub wynagrodzenie zostały zapłacone w całości lub części, rozliczenie może nastąpić zgodnie z prawem w drodze kompensaty (potrącenia) wzajemnych zobowiązań Usługodawcy oraz Klienta z tytułu wypowiedzenia umowy.
- Niezależnie od pkt. 6.3 – 6.4 Regulaminu, Klientowi będącemu konsumentem przysługuje także ustawowe prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni kalendarzowych od jej zawarcia. W takim wypadku stosuje się postanowienia pkt. 9 Regulaminu regulujące sposób i termin realizacji prawa odstąpienia od umowy.
- Niezależnie od powyższego, Usługodawca i Klient mogą rozwiązać umowę w każdej chwili za porozumieniem stron na indywidualnie uzgodnionych warunkach.
7. ODPOWIEDZIALNOŚĆ USŁUGODAWCY
- Zgodnie z art. 471 Kodeksu cywilnego Usługodawca nie jest obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, jeżeli niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy jest następstwem okoliczności, za które Usługodawca odpowiedzialności nie ponosi.
- Okolicznościami, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności, mogą być w szczególności zdarzenia, za których powstanie wyłączną winę ponosi Klient, wypadki losowe, a także zdarzenia zewnętrzne i pozostające poza kontrolą Usługodawcy, do których powstania się nie przyczynił i których pomimo zachowania należytej staranności nie mógł przewidzieć w chwili zawarcia umowy (siła wyższa), takie jak: korki drogowe, anomalie pogodowe, katastrofy naturalne, powodzie, pożary, trzęsienia ziemi, epidemie, rozruchy, zamieszki, wojny, akty władzy wykonawczej i ustawodawczej, blokady granic i portów.
8. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Usługodawcy względem Klienta są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie cywilnym oraz ustawie z dnia 30 maja 2013 r. o prawach konsumenta.
- Zaleca się, aby wszelkie zastrzeżenia i niezgodności dotyczące przebiegu usługi zgłaszać Usługodawcy niezwłocznie po ich stwierdzeniu w trakcie trwania usługi – pozwoli to na niezwłoczne ustosunkowanie się do tych zastrzeżeń, a w miarę możliwości także uwzględnienie uwag Klienta.
- Klient ma prawo do złożenia reklamacji dotyczącej zawartej umowy, w szczególności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi przez Usługodawcę. Reklamacja powinna zostać złożona bezpośrednio do Usługodawcy, na przykład pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej zgodnie z danymi kontaktowymi podanymi na wstępie oraz w stopce niniejszego Regulaminu.
- Usługodawca zaleca, aby reklamacja zawierała: (1) informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj nieprawidłowości; (2) oczekiwania Klienta; oraz (3) dane kontaktowe składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
- W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Usługodawcy.
- Do reklamacji mogą zostać załączone przez Klienta dowody (np. zdjęcia, dokumenty) związane z przedmiotem reklamacji. Usługodawca może także zwrócić się do Klienta z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów, jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji.
- Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
9. USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsument, który zawarł umowę z Usługodawcą na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem wyjątku wskazanego w pkt. 9.4 oraz kosztów określonych w pkt. 9.5 Regulaminu.
- Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej zgodnie z danymi kontaktowymi Usługodawcy podanymi na wstępie oraz w stopce niniejszego Regulaminu. Konsument może w tym celu skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy zawartego w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy o świadczenie usług rozpoczyna się od dnia zawarcia tej umowy.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umowy o świadczenie usług, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
- Jeżeli konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania rozpoczęcia wykonania usługi przed upływem terminu na odstąpienie od umowy, o którym mowa w pkt. 9.4 wyżej, to ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione przez Usługodawcę do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
- W razie skutecznego odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą. W takim przypadku Usługodawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności. Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Postanowienia niniejszego punktu 9. Regulaminu dotyczące konsumenta stosuje się również do osoby fizycznej, dla której zawarcie umowy z Usługodawcą jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z okoliczności wynika, że nie posiada to dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
10. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
- Metody rozwiązywania sporów bez udziału sądu to między innymi (1) umożliwienie zbliżenia stanowisk stron, np. poprzez mediację; (2) zaproponowanie rozwiązania sporu, np. poprzez koncyliację oraz (3) rozstrzygnięcie sporu i narzucenie stronom jego rozwiązania, np. w ramach arbitrażu (sąd polubowny). Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, zasady dostępu do tych procedur oraz przyjazna wyszukiwarka podmiotów zajmujących się polubownym rozwiązywaniem sporów dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
- Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa punkt kontaktowy, którego zadaniem jest między innymi udzielanie konsumentom informacji dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Z punktem konsument może się skontaktować: (1) telefonicznie – dzwoniąc pod numer 22 55 60 332 lub 22 55 60 333; (2) za pomocą poczty elektronicznej – przesyłając wiadomość na adres: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub (3) pisemnie lub osobiście – w Centrali Urzędu przy placu Powstańców Warszawy 1 w Warszawie (00-030).
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (a) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego; (b) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej; (c) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w dni robocze, w godzinach 8:00 – 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
- Pod adresem www.ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla przedsiębiorców i konsumentów dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
11. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
- Niniejszy punkt 11. Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie Klienta niebędącego konsumentem. Ponadto od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia niniejszy punkt Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte nie są skierowane i tym samym nie wiążą Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, chyba że zastosowanie do tych osób postanowień zawartych w tym punkcie Regulaminu nie jest niedozwolone.
- Usługodawca jest uprawniony w każdym czasie podjąć działania zmierzające do zweryfikowania prawdziwości, rzetelności oraz precyzyjności informacji podanych przez Klienta, w szczególności podanych w trakcie składania przez niego zamówienia. W zakresie weryfikacji Usługodawca uprawniony jest m. in. do zażądania od Klienta przesłania skanu posiadanych certyfikatów, zaświadczeń lub innych dokumentów niezbędnych do dokonania weryfikacji. W czasie weryfikacji, o której mowa w zdaniu poprzednim, Usługodawca uprawniony jest do wstrzymania zawarcia i realizacji umowy.
- W przypadku opóźnienia w płatności, w tym płatności zaliczki, Usługodawca zastrzega sobie prawo odmowy zawarcia kolejnych umów oraz wstrzymania realizacji już zawartych umów do czasu uiszczenia należnych płatności, co nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy o świadczenie usług zawartej z Klientem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia bez podania przyczyny.
- W przypadku wystąpienia jakichkolwiek kwestii spornych związanych z umową, Klient nie będzie uprawniony do wstrzymania płatności lub części płatności. Ewentualne rozliczenia wynikające z kwestii spornych nastąpią dopiero po obopólnym uzgodnieniu stanowiska stron.
- Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
- W przypadku gdy przedmiot umowy jest objęty przepisami Kodeksu cywilnego o rękojmi, wszelka odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu rękojmi wobec Klienta niebędącego konsumentem zostaje niniejszym wyłączona.
- Usługodawca ponosi wobec Klienta odpowiedzialność, bez względu na jej podstawę prawną, do wysokości zapłaconej ceny z tytułu umowy o świadczenie usług, z zastrzeżeniem, że w przypadku gdy roszczenie związane jest jedynie z daną usługą albo usługami, to wysokość odpowiedzialności ograniczona jest jedynie do wysokości zapłaconej ceny za daną usługę lub usługi, nie więcej jednak niż do kwoty 1000,00 zł (słownie: jednego tysiąca złotych). Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Klienta w stosunku do Usługodawcy, w tym także w przypadku braku zawarcia umowy lub niezwiązanych z umową. Usługodawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta tylko za typowe i rzeczywiście poniesione szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy, z wyłączeniem utraconych korzyści.
- Wszelkie spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Klientem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Żadne zmiany niniejszego Regulaminu nie będą miały wpływu na prawa nabyte stron, w szczególności na już zawarte i realizowane umowy oraz rozpoczęte i wykonane usługi.
- Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, w szczególności na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo przysługuje tym przepisom.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014, poz. 827 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.