REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO OWINOBORDEAUX.PL

SPIS TREŚCI: 

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
  2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
  3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
  4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
  5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
  6. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN ODBIORU PRODUKTU – NAPOJU ALKOHOLOWEGO
  7. ZASADY KORZYSTANIA Z VOUCHERÓW
  8. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
  9. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
  10. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
  11. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW 
  12. OPINIE O PRODUKTACH
  13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  14. WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Ten Regulamin Sklepu Internetowego został przygotowany przez prawników serwisu Prokonsumencki.pl. Sklep Internetowy www.owinobordeaux.pl dba o prawa konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
    1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.owinobordeaux.pl prowadzony jest przez Karolinę Guerit prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą O’WINO KAROLINA GUERIT wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadającą: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Kwiatów Polnych 32B, 55-003 Krzyków, NIP 6472538000, REGON 524013971, adres poczty elektronicznej: owino.bordeaux@gmail.com, numer telefonu: +48 690 246 640.
    2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej. 
    3. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu Internetowego Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Sprzedawcy).
    4. Definicje:
      1. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
      2. FORMULARZ ZAPYTANIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym
        umożliwiający złożenie Zapytania, w szczególności poprzez wybór Produktów oraz określenie ewentualnych warunków
        przyszłej Umowy Sprzedaży.
      3. KLIENT – (1) pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
      4. KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1360 z późn. zm.).
      5. PEŁNOMOCNIK – niezależny podmiot trzeci w stosunku do Sprzedawcy (np. firma kurierska), upoważniony przez Klienta do zawarcia w jego imieniu Umowy Sprzedaży, w tym do odebrania Produktu – napoju alkoholowego z lokalu stacjonarnego Sprzedawcy i przekazania Sprzedawcy płatności. Szczegółowe warunki pełnomocnictwa określają postanowienia niniejszego Regulaminu.
      6. PRODUKT – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma (w tym napoje alkoholowe i rzeczy niebędące napojami alkoholowymi) będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą. 
      7. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
      8. SKLEP INTERNETOWY – sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym: www.owinobordeaux.pl.
      9. SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – Karolina Guerit prowadząca działalność gospodarczą pod firmą O’WINO KAROLINA GUERIT wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadająca: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Kwiatów Polnych 32B, 55-003 Krzyków, NIP 6472538000, REGON 524013971, adres poczty elektronicznej: owino.bordeaux@gmail.com, numer telefonu: +48 690 246 640.
      10. SUBSKRYPCJA – zawarcie Umowy Sprzedaży w modelu subskrypcyjnym, polegające na regularnym zaopatrywaniu Klienta w Produkt przez Sprzedawcę w zamian za uiszczaną cyklicznie opłatę.
      11. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą (1) w lokalu przedsiębiorstwa Sprzedawcy pod adresem: ul. Kwiatów Polnych 32B, 55-003 Krzyków (w przypadku Produktu – napoju alkoholowego) lub (2) za pośrednictwem Sklepu Internetowego (w przypadku Produktu – innego niż napój alkoholowy).
      12. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
      13. USŁUGOBIORCA – (1) pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej. 
      14. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.).
      15. VOUCHER – bon towarowy uprawniający Klienta do otrzymania w oznaczonym na nim terminie oraz w wartości na nim zapisanej Produktów dostępnych w Sklepie Internetowym zgodnie z niniejszym Regulaminem. Voucher nie jest samodzielnym Produktem, lecz dokumentem uprawniającym Klienta do zakupu Produktu na warunkach na nim podanych.
      16. ZAPYTANIE – zapytanie ofertowe Klienta składane za pomocą Formularza Zapytania i zmierzające do zawarcia
        Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
  2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
    1. W Sklepie Internetowym dostępna jest Usługa Elektroniczna Formularz Zapytania.
      1. Formularz Zapytania – korzystanie z Formularza Zapytania rozpoczyna się z momentem wybrania przez Klienta
        pierwszego Produktu w Sklepie Internetowym. Złożenie Zapytania następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie trzech
        kolejnych kroków – (1) kliknięciu pola „Zapytaj o produkt” widocznego przy wybranym Produkcie, (2) wypełnieniu
        Formularza Zapytania i (2) kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zapytania pola
        „Wyślij” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy
        kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego). W
        Formularzu Zapytania niezbędne jest podanie przez Klienta swojego adresu poczty elektronicznej oraz wskazanie
        Produktu będącego przedmiotem Zapytania. Klient może także przesłać dodatkowe uwagi do Zapytania w
        odpowiednim przeznaczonym do tego polu.
        1. Usługa Elektroniczna Formularz Zapytania świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega
          zakończeniu z chwilą złożenia Zapytania za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania
          składania Zapytania za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
    2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari lub Microsoft Edge; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
    3. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
    4. Tryb postępowania reklamacyjnego dotyczący Usług Elektronicznych wskazany jest w pkt. 8. Regulaminu.
  3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
    1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zapytania
      za pomocą Formularza Zapytania w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.3 Regulaminu lub też poprzez bezpośredni
      kontakt mailowy ze Sprzedawcą.
    2. Cena Produktu lub wynagrodzenie za Produkt uwidocznione na stronie Sklepu Internetowego podane jest w złotych
      polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie lub wynagrodzeniu wraz z podatkami, a gdy charakter Produktu nie pozwala,
      rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie ich wysokości – sposobie, w jaki będą one obliczane, a także o
      kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie lub usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie
      można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu
      Internetowego, w tym także w trakcie składania Zapytania oraz w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się
      Umową Sprzedaży. W razie Umowy Sprzedaży Produktu zawieranej na czas nieoznaczony lub obejmującej
      prenumeratę Sprzedawca podaje w ten sam sposób łączną cenę lub wynagrodzenie obejmujące wszystkie płatności za
      okres rozliczeniowy, a gdy Umowa Sprzedaży przewiduje stałą stawkę – także łączne miesięczne płatności.
    3. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży za pomocą Formularza Zapytania (Produkt – inny niż napój alkoholowy)
      1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą jest możliwe po uprzednim złożeniu przez Klienta
        Zapytania w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.3 Regulaminu lub też poprzez bezpośredni kontakt mailowy ze
        Sprzedawcą.
      2. Po złożeniu Zapytania Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz przesyła Klientowi ofertę w zakresie
        złożonego Zapytania na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta w Formularzu Zapytania. Sprzedawca może
        również wcześniej skontaktować się z Klientem drogą poczty elektronicznej lub telefonicznie w celu dopytania o
        szczegóły i lepszego poznania jego potrzeb oraz oczekiwań, zanim przygotuje dla niego ofertę.
      3. Zawarcie Umowy Sprzedaży następuje w trybie ofertowym, na skutek przyjęcia przez Klienta oferty, a jeżeli
        prowadzone są negocjacje (uzgodnienia) w celu zawarcia Umowy Sprzedaży, to gdy strony dojdą do porozumienia co
        do wszystkich jej postanowień, które były przedmiotem negocjacji (uzgodnień). Potwierdzeniem zawarcia Umowy
        Sprzedaży jest wiadomość e-mail lub SMS Sprzedawcy zawierająca podsumowanie zgodnych ustaleń stron.
    4. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży za pomocą Formularza Zapytania (Produkt – napój alkoholowy)
      1. Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu Internetowego nie prowadzi sprzedaży Produktów – napojów
        alkoholowych. Zawarcie i realizacja Umowy Sprzedaży możliwa jest wyłącznie w lokalu przedsiębiorstwa
        Sprzedawcy pod adresem: ul. Kwiatów Polnych 32B, 55-003 Krzyków, który objęty jest właściwym
        zezwoleniem na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych.
      2. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą, której przedmiotem jest Produkt – napój alkoholowy, jest
        możliwe uprzednim złożeniu przez Klienta Zapytania w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.3 Regulaminu.
      3. Po złożeniu Zapytania dalszy tok postępowania stron przebiega podobnie do procedury opisanej w pkt. 3.3.2
        Regulaminu, z zastrzeżeniem, że w przypadku Produktu – napoju alkoholowego Sprzedawca nie składa na odległość
        oferty sprzedaży, a jedynie zaprasza Klienta do zawarcia Umowy Sprzedaży w swoim lokalu stacjonarnym na
        zawartych w tym zaproszeniu warunkach wynikających ze zgodnych ustaleń stron.
      4. Po otrzymaniu od Sprzedawcy zaproszenia do zawarcia Umowy Sprzedaży, o którym mowa w pkt. 3.4.3 wyżej, Klient
        powinien stawić się w lokalu Sprzedawcy celem odebrania Produktu – napoju alkoholowego i dokonania płatności. Z
        chwilą spełnienia przez Klienta powyższych wymogów zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a
        Sprzedawcą.
      5. Sprzedawca upoważniony jest do odmowy sprzedaży Produktu będącego napojem alkoholowym w przypadkach
        określonych w art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu
        alkoholizmowi (Dz.U. 1982 nr 35 poz. 230 ze zm.) („Zabrania się sprzedaży i podawania napojów alkoholowych: 1)
        osobom, których zachowanie wskazuje, że znajdują się w stanie nietrzeźwości; 2) osobom do lat 18; 3) na kredyt lub
        pod zastaw.”). W przypadku wątpliwości co do pełnoletności Klienta lub osoby upoważnionej do odbioru Produktu,
        Sprzedawca lub osoba podająca Produkty będące napojami alkoholowymi uprawniony jest do żądania okazania
        dokumentu stwierdzającego wiek kupującego.
    5. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1)
      udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego, (2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail z
      ofertą, o której mowa w pkt. 3.3.3 lub zaproszeniem do zawarcia umowy, o którym mowa w pkt. 3.4.3 Regulaminu oraz
      (3) wydanie dokumentu sprzedaży. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie
      informatycznym Sprzedawcy.
  4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
    1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży: 
      1. Płatność gotówką przy odbiorze osobistym Produktu.
      2. Płatność gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki.
      3. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
    2. Termin płatności:
      1. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7
        dni kalendarzowych od dnia (1) otrzymania od Sprzedawcy zaproszenia do zawarcia Umowy Sprzedaży (w przypadku
        Produktu – napoju alkoholowego) lub (2) zawarcia Umowy Sprzedaży (w przypadku Produktu – innego niż napój
        alkoholowy).
      2. W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką przy odbiorze osobistym lub płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze Produktu.
    3. W przypadku Subskrypcji, niezależnie od wybranego sposobu płatności, warunkiem zachowania ciągłości dostaw Produktu jest dokonywanie przez Klienta cyklicznie płatności z tytułu Subskrypcji na początku każdego okresu rozliczeniowego. W przeciwnym razie Subskrypcja ulega zawieszeniu do czasu jej wznowienia przez Klienta i dokonania płatności za kolejną dostawę Produktu. O ile Umowa Sprzedaży nie stanowi inaczej, okresem rozliczeniowym Subskrypcji jest 1 miesiąc.
  5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
    1. Dostawa Produktu do Klienta dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
    2. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w
      tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w
      zakładce informacyjnej dotyczącej dostawy oraz w trakcie składania Zapytania, w tym także w chwili wyrażenia przez
      Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
    3. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
    4. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
      1. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa.
      2. Przesyłka paletowa.
      3. Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. Kwiatów Polnych 32B, 55-003 Krzyków – po uzgodnieniu terminu odbioru ze Sprzedawcą.
    5. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi od 2 do 20 Dni Roboczych (w zależności od dostępności Produktu),
      chyba że strony ustaliły inny termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest
      najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 20 Dni Roboczych. Początek biegu terminu dostawy
      Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
      1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
      2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
    6. Termin gotowości Produktu do odbioru przez Klienta – w przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego
      Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie od 2 do 15 Dni Roboczych (w zależności od
      dostępności Produktu), chyba że strony ustaliły inny termin. W przypadku Produktów o różnych terminach gotowości do
      odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 15 Dni
      Roboczych. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę. Początek
      biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:
      1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
      2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
    7. W przypadku Subskrypcji, niezależnie od wybranej metody dostawy, Produkt dostarczany jest w regularnych odstępach
      czasu, w zależności od określonej przez strony częstotliwości dostaw, z zastrzeżeniem, że w przypadku wyboru przez
      Klienta przedpłaty dostawa Produktu następuje nie wcześniej niż po zaksięgowaniu płatności Klienta z tytułu dostawy
      następnej partii Produktu. O ile Umowa Sprzedaży nie stanowi inaczej, dostawa Produktu następuje 1 raz w miesiącu.
  6. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN ODBIORU PRODUKTU – NAPOJU ALKOHOLOWEGO
    1. Niniejszy punkt 6. Regulaminu określa domyślne zasady odbioru Produktów – napojów alkoholowych dostępnych w
      Sklepie Internetowym. Postanowienia te znajdują także domyślnie zastosowanie w odniesieniu do każdego Zapytania,
      którego przedmiotem jest przynajmniej jeden Produkt – napój alkoholowy oraz inne Produkty niebędące napojami
      alkoholowymi, chyba że strony ustalą inaczej.
    2. W przypadku sprzedaży Produktu – napoju alkoholowego, Sprzedawca udostępnia Klientowi wyłącznie następujące sposoby odbioru Produktu z lokalu przedsiębiorstwa Sprzedawcy:
      1. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta – termin odbioru uzgodniony zostaje w zaproszeniu do zawarcia Umowy
        Sprzedaży, o którym mowa w pkt. 3.4.3 Regulaminu.
      2. Odbiór Produktu w imieniu Klienta przez Pełnomocnika.
        1. Pełnomocnikiem jest firma przewozowa wybrana przez Klienta spośród udostępnianej listy Pełnomocników.
        2. Klient, składając Zapytanie, może uzgodnić ze Sprzedawcą, że Produkt zostanie odebrany w jego imieniu przez
          Pełnomocnika. Wyrażenie przez Klienta woli odebrania Produktu przez Pełnomocnika równoznaczne jest z
          udzieleniem przez Klienta upoważnienia dla Pełnomocnika do odbioru Produktu od Sprzedawcy i dostarczenia go
          Klientowi pod wskazany w Zapytaniu lub późniejszej korespondencji stron adres doręczenia. Dodatkowo, w
          przypadku wyboru płatności za pobraniem przez Klienta, pełnomocnictwo obejmuje również przyjęcie zapłaty z tytułu
          Umowy Sprzedaży od Klienta i przekazanie jej Sprzedawcy.
        3. Usługa świadczona przez Pełnomocnika jest odpłatna. O wynagrodzeniu Pełnomocnika Klient jest informowany
          najpóźniej w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży (to jest w ramach zaproszenia
          Sprzedawcy do zawarcia umowy). Wynagrodzenie Pełnomocnika płatne jest wraz z ceną Produktu i pozostałymi
          kosztami z tytułu Umowy Sprzedaży, zgodnie z wybranym przez Klienta sposobem płatności. W razie dokonania
          przedpłaty Klient upoważnia Sprzedawcę do przekazania Pełnomocnikowi wynagrodzenia należnego mu zgodnie z
          ustaleniami z Klientem.
        4. Na podstawie upoważnienia Klienta, o którym mowa wyżej, Pełnomocnik uprawniony jest do czynności niezbędnych
          w celu zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży w imieniu i na rzecz Klienta, tj. przede wszystkim do odebrania i
          dostarczenia Produktu oraz sprawdzenia wieku osoby odbierającej Produkt będący napojem alkoholowym, a także
          innych niezbędnych czynności w tym zakresie. Pełnomocnik nie wyda Produktu będącego napojem alkoholowym
          osobie, której zachowanie wskazuje, że jest nietrzeźwa. Pełnomocnik nadto zapewnia, że osoby odbierające
          Produkty w imieniu Klienta od Sprzedawcy są trzeźwe, pełnoletnie i działają na podstawie ważnego pełnomocnictwa.
    3. W pozostałych kwestiach nieuregulowanych w niniejszym punkcie 6. Regulaminu stosuje się odpowiednio postanowienia punktu 5. Regulaminu, szczególnie w zakresie ograniczeń terytorialnych i terminu dostawy Produktu do Klienta przez Pełnomocnika.
  7. ZASADY KORZYSTANIA Z VOUCHERÓW
    1. Klient może dokonać zakupu Produktów w Sklepie Internetowym, korzystając z Voucherów sprzedawanych przez Sprzedawcę. Voucher zastępuje w Sklepie Internetowym środki pieniężne o wartości na nim zapisanej i umożliwia dokonanie płatności tytułem Umowy Sprzedaży, z wyłączeniem kosztów dostawy i innych opłat niestanowiących ceny Produktu. W zakresie zakupu Voucherów stosuje się postanowienia punktu 2. Regulaminu dotyczące warunków zawarcia Umowy Sprzedaży Produktów.
    2. W zależności od wybranego rodzaju Vouchera, Voucher może zostać wystawiony i dostarczony w formie elektronicznej
      na adres e-mail Klienta lub też dostarczony w postaci papierowej na podany przez Klienta adres dostawy. W zakresie
      kosztu, sposobów i terminu dostawy Voucherów stosuje się postanowienia punktu 5. Regulaminu dotyczące dostawy
      Produktów.
    3. Voucher może opiewać na różne wartości, w zależności od wyboru Klienta. Szczegółowe informacje o dostępnych nominałach Voucherów podane są na stronach Sklepu Internetowego.
    4. Skorzystanie z Vouchera wymaga jego okazania Sprzedawcy (w szczególności jego unikalnego kodu identyfikacyjnego)
      najpóźniej w chwili wyrażenia przez Klienta woli zawarcia Umowy Sprzedaży i zrealizowania zakupu z użyciem
      Vouchera.
    5. Klient ma prawo wykorzystać Voucher na Produkt, którego cena przewyższa wartość, na jaką opiewa Voucher. W takim wypadku Klient obowiązany jest uregulować różnicę między wartością Vouchera a ceną Produktu zgodnie z innymi dostępnymi w Sklepie Internetowym sposobami płatności.
    6. Każdy Voucher posiada swój termin ważności liczony od daty jego wystawienia. Termin ważności Vouchera wskazany jest każdorazowo w opisie Vouchera na stronie Sklepu Internetowego oraz dodatkowo w treści Vouchera. Voucher można zrealizować najpóźniej przed upływem wskazanego na nim terminu.
    7. Z Vouchera można korzystać wielokrotnie w okresie jego ważności, pod warunkiem, że znajdują się na nim jakiekolwiek środki pieniężne.
    8. Voucher nie podlega wymianie na ekwiwalent pieniężny (w całości lub w części) ani na żadną inną formę rekompensaty. Wartość Vouchera nie podlega oprocentowaniu ani waloryzacji.
    9. Vouchera nie można wykorzystać do zakupu innego Vouchera.
    10. W przypadku dokonania przez Klienta zwrotu Produktu zakupionego z wykorzystaniem Vouchera (np. w ramach
      odstąpienia od umowy przez konsumenta), Sprzedawca dokonuje zwrotu uiszczonej ceny na Voucher. W przypadku gdy
      zakup opłacony był w pozostałej części przy użyciu innego sposobu płatności, nadwyżka ta zwracana jest przez
      Sprzedawcę zgodnie z użytym przez Klienta sposobem płatności lub też w inny uzgodniony z Klientem sposób.
  8. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
    1. Niniejszy punkt 8. Regulaminu określa procedurę rozpatrywania reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji składanych do Sprzedawcy, w szczególności reklamacji dotyczących Produktów, Umów Sprzedaży, Usług Elektronicznych oraz pozostałych reklamacji związanych z działaniem Sprzedawcy lub Sklepu Internetowego. 
    2. Reklamacja może zostać złożona na przykład:
      1. pisemnie na adres: ul. Kwiatów Polnych 32B, 55-003 Krzyków;
      2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: owino.bordeaux@gmail.com.
    3. Przesłanie lub zwrot Produktu w ramach reklamacji może nastąpić na adres: ul. Kwiatów Polnych 32B, 55-003 Krzyków.
    4. Zaleca się podanie w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową; (2) żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
    5. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcy.
    6. Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub Produkt) związane z przedmiotem reklamacji. Sprzedawca może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. 
    7. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
    8. Podstawa i zakres odpowiedzialności ustawowej Sprzedawcy są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344). Poniżej wskazane są dodatkowe informacje dotyczące przewidzianej przez prawo odpowiedzialności Sprzedawcy za zgodność Produktu z Umową Sprzedaży: 
      1. W przypadku reklamacji Produktu zakupionego przez Klienta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą do dnia 31. grudnia 2022 r. określają przepisy Kodeksu Cywilnego w brzmieniu obowiązującym do dnia 31. grudnia 2022 r., w szczególności art. 556-576 Kodeksu Cywilnego. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt zakupiony zgodnie ze zdaniem poprzednim wobec Klienta niebędącego konsumentem zostaje wyłączona.
      2. W przypadku reklamacji Produktu zakupionego przez Klienta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1. stycznia 2023 r. określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43a – 43g Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży.
    9. Poza odpowiedzialnością ustawową na Produkt może zostać udzielona gwarancja – jest to odpowiedzialność umowna (dodatkowa) i można z niej skorzystać, gdy dany Produkt jest objęty gwarancją. Gwarancja może być udzielona przez inny podmiot niż Sprzedawca (np. przez producenta lub dystrybutora). Szczegółowe warunki dotyczące odpowiedzialności na podstawie gwarancji, w tym także dane podmiotu odpowiedzialnego za realizację gwarancji oraz podmiotu uprawnionego do skorzystania z niej są dostępne w opisie gwarancji, np. w karcie gwarancyjnej lub w innym miejscu dotyczącym udzielenia gwarancji. Sprzedawca wskazuje, że w przypadku braku zgodności Produktu z umową Klientowi z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt Sprzedawcy oraz że gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej.
    10. Zawarte w punkcie 8.8.2 Regulaminu postanowienia dotyczące konsumenta stosuje się również do Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  9. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
    1. Metody rozwiązywania sporów bez udziału sądu to między innymi (1) umożliwienie zbliżenia stanowisk stron, np. poprzez mediację; (2) zaproponowanie rozwiązania sporu, np. poprzez koncyliację oraz (3) rozstrzygnięcie sporu i narzucenie stronom jego rozwiązania, np. w ramach arbitrażu (sąd polubowny). Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, zasady dostępu do tych procedur oraz przyjazna wyszukiwarka podmiotów zajmujących się polubownym rozwiązywaniem sporów dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
    2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa punkt kontaktowy, którego zadaniem jest między innymi udzielanie konsumentom informacji dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Z punktem konsument może się skontaktować: (1) telefonicznie – dzwoniąc pod numer 22 55 60 332 lub 22 55 60 333; (2) za pomocą poczty elektronicznej – przesyłając wiadomość na adres: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub (3) pisemnie lub osobiście – w Centrali Urzędu przy placu Powstańców Warszawy 1 w Warszawie (00-030).
    3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego; (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej; lub (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00-18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
    4. Pod adresem http://ec.europa.eu/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/platforma-odr,161,pl.html).
  10. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY 
    1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 10.9 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład: 
      1. pisemnie na adres: ul. Kwiatów Polnych 32B, 55-003 Krzyków;
      2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: owino.bordeaux@gmail.com.
    2. Zwrot Produktu w ramach odstąpienia od umowy może nastąpić na adres: ul. Kwiatów Polnych 32B, 55-003 Krzyków.
    3. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest w pkt. 14 Regulaminu. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
    4. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
      1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony (np. Subskrypcja) – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
      2. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
    5. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
    6. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
    7. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. 
    8. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
    9. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:
      1. Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
      2. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu. 
      3. W przypadku Produktu – usługi, której wykonywanie – na wyraźne żądanie konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
    10. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
      1. (1) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości; (2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; (3)  w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia; (5) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (6) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami; (7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli; (8) w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów; (9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; (11) zawartej w drodze aukcji publicznej; (12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi; (13) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o Prawach Konsumenta; (14) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od Sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.
    11. Zawarte w niniejszym punkcie 10. Regulaminu postanowienia dotyczące konsumenta stosuje się dla umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r. również do Usługobiorcy lub Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  11. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
    1. Niniejszy punkt 11. Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie Klienta lub Usługobiorcę niebędącego konsumentem. Ponadto od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia niniejszy punkt Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte nie są skierowane i tym samym nie wiążą Klienta lub Usługobiorcy będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, chyba że zastosowanie do tych osób postanowień zawartych w tym punkcie Regulaminu nie jest niedozwolone.
    2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
    3. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt lub braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży zostaje wyłączona.
    4. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
    5. Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
    6. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
    7. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Usługobiorcę/Klienta w stosunku do Usługodawcy/Sprzedawcy, w tym także w przypadku braku zawarcia Umowy Sprzedaży lub niezwiązanych z Umową Sprzedaży. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści. Sprzedawca nie ponosi także odpowiedzialności za opóźnienie w przewozie przesyłki.
    8. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą a Klientem/Usługobiorcą zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
  12. OPINIE O PRODUKTACH
    1. Sprzedawca umożliwia swoim Klientom wystawianie i dostęp do opinii o Produktach oraz o Sklepie Internetowym na zasadach wskazanych  w niniejszym punkcie Regulaminu. 
    2. Wystawienie opinii przez Klienta możliwe jest po skorzystaniu z formularza umożliwiającego dodanie opinii o Produkcie lub Sklepie Internetowym. Formularz ten może być udostępniony bezpośrednio na stronie Sklepu Internetowego (w tym także za pomocą zewnętrznego widgetu) lub może zostać udostępniony za pomocą indywidualnego linku otrzymanego przez Klienta po zakupie na podany przez niego adres poczty elektronicznej. Dodając opinię, Usługobiorca może również dodać ocenę graficzną lub zdjęcie Produktu – jeżeli taka opcja jest dostępna w formularzu opinii. 
    3. Opinia o Produkcie może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych Produktów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy oraz przez Klienta, który dokonał zakupu opiniowanego Produktu. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych lub pozornych Umów Sprzedaży w celu wystawienia opinii o Produkcie. Opinia o Sklepie Internetowym może być wystawiona przez osobę będącą Klientem Sklepu Internetowego. 
    4. Dodawanie opinii przez Klientów nie może być wykorzystywane do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich. Klient dodając opinię obowiązany jest do działania zgodnego z prawem, niniejszym Regulaminem i dobrymi obyczajami.
    5. Opinie mogą być udostępniane bezpośrednio na stronie Sklepu Internetowego (np. przy danym Produkcie) lub w zewnętrznym serwisie zbierającym opinie, z którym współpracuje Sprzedawca i do którego odsyła na stronie Sklepu Internetowego (w tym także za pomocą zewnętrznego widgetu umieszczonego na stronie Sklepu Internetowego). 
    6. Sprzedawca zapewnia aby publikowane opinie o Produktach pochodziły od jego Klientów, którzy zakupili dany Produkt. W tym celu Sprzedawca podejmuje następujące działania, aby sprawdzić, czy opinie pochodzą od jego Klientów: 
      1. Opublikowanie opinii wystawianej za pomocą formularza dostępnego bezpośrednio na stronie Sklepu Internetowego wymaga wcześniejszej weryfikacji przez Usługodawcę. Weryfikacja polega na sprawdzeniu zgodności opinii z Regulaminem, w szczególności na sprawdzeniu, czy osoba opiniująca jest Klientem Sklepu Internetowego – w tym wypadku Sprzedawca sprawdza, czy osoba ta dokonała zakupu w Sklepie Internetowym, a w przypadku opinii o Produkcie sprawdza dodatkowo, czy zakupiła opiniowany Produkt. Weryfikacja następuje bez zbędnej zwłoki.
      2. Sprzedawca wysyła swoim Klientom (w tym także za pomocą zewnętrznego serwisu zbierającego opinie, z którym współpracuje) indywidualny link na podany przez niego przy zakupie adres poczty elektronicznej – w ten sposób dostęp do formularza opinii otrzymuje wyłącznie Klient, który dokonał zakupu Produktu w Sklepie Internetowym. 
      3. W razie wątpliwości Sprzedawcy lub zastrzeżeń kierowanych do Sprzedawcy przez innych Klientów lub osoby trzecie, czy dana opinia pochodzi od Klienta lub czy dany Klient kupił dany Produkt, Sprzedawca zastrzega sobie prawo skontaktowania się z autorem opinii celem wyjaśnienia i potwierdzenia, że faktycznie jest Klientem Sklepu Internetowego lub dokonał zakupu opiniowanego Produktu. 
    7. Wszelkie uwagi, odwołania od weryfikacji opinii, czy też zastrzeżenia czy dana opinia pochodzi od Klienta lub czy dany Klient kupił dany Produkt mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w punkcie 8. Regulaminu.
    8. Sprzedawca nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania innej osobie nieprawdziwych opinii lub rekomendacji Klientów oraz nie zniekształca opinii lub rekomendacji Klientów w celu promowania swoich Produktów. Sprzedawca nie udostępnia sponsorowanych opinii.
  13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
    1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
    2. Zmiana Regulaminu:
      1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów lub terminów płatności lub dostaw, podlegania obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu; zmiany zakresu lub formy świadczonych Usług Elektronicznych; dodania nowych Usług Elektronicznych; konieczności przeciwdziałania nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Sklepu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych i Usługobiorców/Klientów przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. 
      2. Powiadomienie o proponowanych zmianach wysyłane jest z wyprzedzeniem co najmniej 15 dni przed dniem wejścia w życie tych zmian, z zastrzeżeniem zmiana może być wprowadzona bez zachowania 15-dniowego okresu powiadomienia w przypadku, gdy Usługodawca: (1) podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest do zmiany Regulaminu w sposób, który uniemożliwia mu dotrzymanie 15-dniowego okresu powiadomienia; lub (2) musi w drodze wyjątku zmienić swój Regulamin, aby przeciwdziałać nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Sklepu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych i Usługobiorców/Klientów przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa. W dwóch ostatnich przypadkach, o których mowa w zdaniu poprzednim, wprowadzenie zmian następuje ze skutkiem natychmiastowym, chyba że możliwe lub konieczne jest zastosowanie dłuższego terminu wprowadzenia zmian, o czym każdorazowo powiadamia Usługodawca.
      3. W przypadku umów o charakterze ciągłym Usługobiorca ma prawo rozwiązać umowę z Usługodawcą przed upływem
        okresu powiadomienia o proponowanych zmianach. Rozwiązanie takie staje się skuteczne w terminie 15 dni od dnia
        otrzymania powiadomienia. W przypadku zawarcia umowy o charakterze ciągłym, zmieniony Regulamin wiąże
        Usługobiorcę, jeżeli został prawidłowo powiadomiony o zmianach, zgodnie z okresem powiadomienia przed ich
        wprowadzeniem i nie rozwiązał w tym okresie umowy. Dodatkowo w dowolnym momencie po otrzymaniu
        powiadomienia o zmianach, Usługobiorca może zaakceptować wprowadzane zmiany i tym samym zrezygnować z
        dalszego trwania okresu powiadomienia. W przypadku zawarcia umowy o innym charakterze niż umowy ciągłe, zmiany
        Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorcy przed dniem wejścia w życie zmian
        Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zapytania oraz
        zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
      4. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych konsument ma prawo odstąpienia od umowy.
    3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344); Ustawy o Prawach Konsumenta; oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  14. WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
    (ZAŁĄCZNIK NUMER 2 DO USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)


Wzór formularza odstąpienia od umowy

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

    Adresat: 

O’WINO KAROLINA GUERIT
ul. Kwiatów Polnych 32B, 55-003 Krzyków
owinobordeaux.pl
owino.bordeaux@gmail.com

    Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*) umowy dostawy następujących towarów(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących towarów(*)/o świadczenie następującej usługi(*) 

    Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

    Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

    Adres konsumenta(-ów)

    Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

    Data

(*) Niepotrzebne skreślić.

Serwis przeznaczony jest dla osób pełnoletnich.

Czy masz ukończone 18 lat?