Etykieta wina, wynalazek z Bordeaux
Etykiety na naszych butelkach wina to pomysł wprowadzony w XIX wieku przez Cypriena Gaulona, bordoskiego drukarza litograficznego.
Kluczowa dla wyboru zakupu, etykieta stanowi pierwsze ogniwo między konsumentem a produktem, który dumnie zagości na waszych stołach. Wygląd etykiety odgrywa więc istotną rolę – przyciąga, uspokaja i dostarcza liczne informacje nabywcom. To nic innego jak pierwsze narzędzie komunikacji winiarza. Znacznie wcześniej, przed tym wynalazkiem, trudno było odróżnić wielki zamek od taniego wina.
Etykieta wina, produkt elitarny
Pierwsze etykiety były początkowo przeznaczone dla bogatych. Wielkie zamki dążyły do podkreślenia wartości swoich butelek, podczas gdy małe winnice, z braku środków finansowych, nie mogły sobie pozwolić na używanie etykiet.
Dzisiaj etykiety win są dostępne w różnorodnych opcjach, czy to oryginalne, kolorowe, czy klasyczne. Przekazują one wartości i styl winiarza, nadal wpływając na wybór konsumentów.